Energica EsseEsse9

A világ első „klasszikus” retro stílusú praktikus elektromos motorja

Részletek

Jellemzők

Technikai adatok

A szépség mától nem hátráltatja a gyakorlatiasságot

Hosszú útra képes elektromos motor ami maximálisan klasszikus olasz stílussal és kifinomultsággal készült. Ezzel a motorral mindenki boldogan gurulhat kávézóról kávézóra.

A hagyományos, szép olasz dizájn és a praktikus tervezés ötvözése hosszú múltra tekint vissza, egészen az ókori római időkig. Viszont ez a szépség teljesen modern, sőt, úttörő megjelenéssel rendelkezik. A 2022-es újdonság három lenyűgöző új színt kínál, de megtartották az eloxált fényszórókat, melyek az EsseEsse9-et azonnali klasszikussá tették.

Az Energica EsseEsse9+ az EGO+ és az EVA Ribelle technológiáját és kifinomultságát örökölte, de alkalmasabbá tették az alkalmi motorozásra a másik két modell megerőltető csúcsteljesítménye nélkül. A retro stílusú ülés és a könnyed vezetési pozíció ideálissá teszi az EsseEsse9+-t a két fővel történő motorozáshoz, és világszerte ez a legkedveltebb választás a hosszú elektromos motorozásra vágyók számára.

Mint minden motorkerékpárunk, az EsseEsse9+ is rendelkezik egy exkluzív funkcióval: mindhárom töltési lehetőség – Slow Charge Mode 2 vagy 3 és DC Fast Charge Mode 4, mindegyike alapfelszereltség. Az új EMCE technológiánkkal ez az elektromos motorkerékpárok közül a legnagyobb hatótávot jelenti: 420 km (261 mérföld) városi hatótáv, 246 km (153 mérföld) kombinált városi és országúti hatótáv, és 198 km (123 mérföld) városon kívüli motorozás. Ha még nagyobb gyorsulást szeretnél, válaszd az RS verziót.

Az új EMCE motor és inverter egy nyugodt, kifinomult, könnyen vezethető és nagyon szép motorkerékpár megalkotását tette lehetővé. Klasszikus olasz dizájnnal renldekezik tele erővel.

Klasszikus dizájn elektromos szívvel

Az EsseEsse9 az időn kívül létező motorkerékpár. A retro stílusú, mégis futurisztikus, innovatív megoldásokkal ellátott EsseEsse9 a modern és régmúlt kor legjobbjait egyesíti a motorosok számára.

Két töltési lehetőség az alapkivitelben

Az Energica motorkerékpárok újratölthetők a szabadban, nyilvános töltőállomásokon vagy otthon. A Slow Charge Mode 2 vagy 3-nak köszönhetően percenként 1,06 km-t tölthetünk a motorba. A Fast Charge DCFC Mode 4 viszont percenként 6,7 km-rel tölti fel az Energica motorkerékpárokat – gyorsabban, mint a piacon található bármely más elektromos motorkerékpárt.

Két töltési lehetőség az alapkivitelben

Az Energica motorkerékpárok újratölthetők a szabadban, nyilvános töltőállomásokon vagy otthon. A Slow Charge Mode 2 vagy 3-nak köszönhetően percenként 1,06 km-t tölthetünk a motorba. A Fast Charge DCFC Mode 4 viszont percenként 6,7 km-rel tölti fel az Energica motorkerékpárokat – gyorsabban, mint a piacon található bármely más elektromos motorkerékpárt.

Könnyen motorozható csúcstechnológia

Az EsseEsse9 több mint 10 évnyi 360°-os innováció eredménye a kétkerekű elektromos járművek világában. Nemcsak a pályára tervezünk, hanem a mindennapi motorozás valós forgalmi feltételeihez is. Célunk, hogy az elektromosságot valóban praktikus és élvezetes alternatívává tegyük a tipikus IC-élmény helyett.

Speciális változatok

ENERGICA EVA ESSE ESSE 9 RS

Élvezd ak önnyed motorozás élményét az EVA EsseEsse9 nagyon kényelmes retro ülésével, magasabb kormányával és alacsonyabb lábtartójával. Motorozz utassal és oszd meg a nyeregben töltött élményeket.

A teljesítmény és a hihetetlen gyorsulás megszállottja vagy? Válaszd az új RS-verziót!

Az EsseEsse9+ RS verziót egy járművezérlő egység firmware-rel és módosított hajtáslánccal fejlesztették ki, hogy hihetetlen gyorsulást biztosítson álló helyzettől egészen a végsebességig. Több mint kéttizedmásodperces javulást hozott 0-100 km-es (62 mph) sebességnél, és további idővel javult a 200 km/h-ig 125 mph-ig terjedő tartományban.

A hajtásláncot Regina 15/44 525 O-gyűrűs láncra cserélték, hogy megbírkózhasson a nagyobb gyorsulással. Az RS matricák pedig selytelmesen jelennek meg az alsó burkolaton.

Energica EsseEsse9+

  • Erő: 80 kW
  • Nyomaték: 180 Nm
  • Max. sebesség: 200km/h
  • Gyorsulás: 0-100 km/h – 3 mp
  • Hatótáv: 420 km

Ár: 11.760.000 HUF**

Energica EsseEsse9 RS

  • Erő: 80 kW
  • Nyomaték: 180 Nm
  • Max. sebesség: 200km/h
  • Gyorsulás: 0-100 km/h – 2,8 mp
  • Hatótáv: 420 km

Ár: 12.350.000 HUF**

Technikai adatok

Méretek
Magasság
1152 mm / 45,35″ (tükrök nélkül)
Ülésmagasság
790 mm / 31,1″
Szélesség
870 mm / 34,25”
Hossz
2140 mm / 84,2”
Tengelytáv
1465 mm / 57,7”
Súly
EsseEsse9+/RS 260 kg (573 font) (EMCE)
EsseEsse9 282 kg (621,7 font)
EMCE Motor
Az Energica bemutatja az új EMCE motort és invertert, amely jelentős előrelépés a motorkerékpárok elektromos meghajtásában. Az EMCE egy teljesen új HSM motor és inverter, amelyet az Energica és a Mavel közösen fejlesztett ki.
A motor és az inverter egy folyadékhűtési rendszeren osztozik, ami egyszerűbb és hatékonyabb kialakítást eredményez, kisebb mérettel és nagyobb hőhatékonysággal. A motorosok értékelni fogják az előnyöket: könnyebb súly és alacsonyabb súlypont a fokozott mozgékonyság érdekében; magasabb csúcsteljesítmény; megnövelt hatótáv, különösen nagyobb sebességnél; és lényegesen csökkentett karbantartási intervallumok.
Típus
HSM (hibrid szinkronmotor) folyadékhűtéses, 3 fázisú – 300 V – 12 000 ford./perc adaptív vezérlő inverterrel
Adaptív vezérlés
Mivel a motort és az invertert párhuzamosan fejlesztették ki, az inverter adaptív vezérlést biztosít.
Ez azt jelenti, hogy képes kiválasztani a megfelelő szabályozási paramétereket, mivel azok változnak: a jármű által igényelt nyomaték, a motor fordulatszáma, a rendszer üzemmódja, a hőmérséklet és egyéb tényezők, amelyek meghatározzák a hajtáslánc működési állapotát. Az adaptív vezérlés biztosítja, hogy az inverter mindig a lehető leghatékonyabban tudja működtetni a rendszert, miközben kiterjeszti magának a rendszernek a működési korlátait.
Súly
A motor és az inverter 10 kg-mal könnyebb, mint a korábbi kialakításunk, annak ellenére, hogy jobb hőhatékonyságot és nagyobb teljesítményt biztosítanak, így az EVA Ribelle tömege 260 kg-ra (573 font) csökken. A motorkerékpár kezelhetősége jobb, mivel a kisebb méret alacsonyabb súlypontot is biztosít.
Erő
A motor által leadott folyamatos teljesítmény enyhén 147 LE/110 kW-ra nő, a csúcsteljesítmény azonban 169 LE/126 kW-ra emelkedik. Az RS-verzió továbbfejlesztett gyorsulásával kombinálva minden elektromos motorkerékpár közül messze a legjobb teljesítményt érheti el.
Karbantartás
Motorkerékpárjaink már most is jóval kevesebb karbantartást igényelnek, mint az IC kerékpároké, de eddig 10 000 km-enként váltó/motorolaj cserére volt szükség. Mostantól nem! A sebességváltó-olajat ma már csak 30 000 km-enként, a motor/inverter hűtőfolyadékát pedig 45 000 km-enként szükséges cserélni.
Hatótáv
A súlycsökkentés minden sebességnél előny, de az igazi előny a megnövekedett hatótáv nagyobb országúti sebességnél a nagyobb hatékonyságnak köszönhetően, ami alacsonyabb üzemi hőmérsékletet eredményez az új ECME motornak hála. Alacsonyabb sebességnél a hatótáv 5%-ról 10%-ra nő a vezetési stílustól függően. Remek hír a kilométereket falók számára.
Mi a MAVEL?
Az Energica azért választotta a Mavelt, hogy együttműködjön az új EMCE motor és inverter műszaki tervezésében. Ugyanis ennek a neves olasz cégnek rengeteg tapasztalata van a különböző méretű és alkalmazású elektromos hajtásláncok létrehozásában és gyártásában. Érdekesség, hogy a Mavel székhelye egy régi vízerőműben található a zord Valle D’Aosta-ban, a svájci-olasz Alpok közelében, mindössze három órára Modenától északra, és a közelükben mindenütt lenyűgöző motoros utak találhatók.
Elektronika
Műszerfal
Cobo, 4,3” WQYGA 480×272 TFT színes kijelző, integrált GPS-vevő és Bluetooth kommunikáció 16,7 millió színben; 9 Figyelmeztető lámpák; 6 + 6 áramfogyasztási lámpa; Környezeti fényérzékelő; Valós idejű óra; GPS 10Hz. Lehetőség a legközelebbi töltőállomások megtekintésére, ha csatlakozik a MYEnergica alkalmazáshoz.
Gépjármú vezérlőegység
Egy többtérképes adaptív energia- és energiagazdálkodási algoritmust megvalósító járművezérlő egység kezeli a járművet. Folyamatosan figyeli az akkumulátorokat, még a kulcs kikapcsolt állásában is.
Az RS-verzió egy dedikált feltérképezést és paraméterezést valósít meg, hogy kiemelje a versenyzés világában kifejlesztett Energica nagy teljesítményű és izgalmas természetét.
Kipörgésgátló
Hat szintű beavatkozás kombinálva a meglévő eABS-sel és a Bosch ABS-sel
Tempomat
Kifinomult tempomatrendszer, amely elektronikus féket használ a sebesség fenntartására és a fékezési energia növelésére
Teljesítmény
Max. sebesség
Korlátozva 125 mph (200 km/h) sebességre
Gyorsulás
EsseEsse9+ RS verzió 0-100 km/h (0-60 mph): 2,8 mp (EMCE)
EsseEsse9+ 0-100 km/h (0-60 mph): 3,0 mp (EMCE)
EsseEsse9 0-100 km/h (0- 60 mph): 3,1 mp
Nyomaték
EsseEsse9+/RS 200 Nm / 148 lb-ft (EMCE)
EsseEsse9 180 Nm / 133 lb-ft
Erő
80 kW – 109 LE
Hatótáv
EsseEsse9+/RS Város: 420 km (261 mérföld) – Kombinált: 246 km (153 mérföld) – Városon kívüli: 198 km (123 mérföld) (EMCE)
EsseEsse9 City: 200 km (123 mérföld) – Kombinált: 161 km (100) mérföld) – Városon kívüli: 128 km (80 mérföld)
Az új EMCE motor a vezetési stílustól függően további 5–10%-os hatótávolságot biztosít a korábbi motorkialakításhoz képest az alacsonyabb tömegnek és a nagyobb hőhatékonyságnak köszönhetően.
Az összes hatótávolságú tesztet valós körülmények között, tényleges útfelületeken végezték el.
Motorozási módok
4 lovaglási mód: városi, öko, eső, sport
4 regeneráló térképek: alacsony, közepes, magas, kikapcsolva
Parkolássegéd
oda-vissza (alacsony sebességgel)
Akkumulátor
Kapacitás
EsseEsse9+ Max 21,5 kWh / Névleges 18,9 kWh – lítium polimer
EsseEsse9 Max 13,4 kWh / Névleges 11,7 kWh – lítium polimer
Élettartam
1200 ciklus 80% kapacitás mellett (100% DOD)
Újratöltés
Gyorstöltés DCFC Level 3 Mode 4: 400 km/h o 6,7 km/min (248 miles/h o 4 miles/min)
Lassú töltés Level 2 Mode 2 or 3: 63,5 km/h (39,5 miles/h)
Akkumulátor töltő
Fedélzeti, [110-220]V [50-60]Hz, 3 kW. Megfelel a SAE J1772 és IEC 62196-2 szabványoknak, pilotjellel a töltőállomás interfészéhez
LPR funkció
Long Period Rest: lehetővé teszi az akkumulátorok karbantartását és automatikus kiegyensúlyozását, ha hosszú ideig nem használják
Töltés megszakítás
A jármű úgy konfigurálható, hogy egy bizonyos szinten autonóm módon leállítsa a töltést. A felhasználó a műszerfalon keresztül konfigurálhatja ezt a funkciót
Alkatrészek
ELSŐ ÉS HÁTSÓ KERÉK
Öntött alu: első 3.5” x 17” / hátsó 5.5” x 17”
GUMIK
Pirelli Diablo Rosso III – elöl 120/70 ZR17 / hátul 180/55 ZR17
VÁZ
Acél váz
VÁLTÓKAR
Öntött alu
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS
Marzocchi Ø43 mm, állítható visszapattanás és nyomáscsillapítás, rugóelőfeszítés
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS
Bitubo hátsó Mono lengéscsillapító állítható visszapattanó, rugó előfeszítés
LÁNC
EVA Ribelle: Regina, (16/44) 525 O-gyűrűs lánc
EVA Ribelle RS: Verzió Regina, (15/44) 525 O-gyűrűs lánc
ELSŐ FÉK
Brembo, dupla lebegő tárcsák, Ø330 mm, 4 dugattyús radiális féknyereg
HÁTSÓ FÉK
Brembo, egytárcsás, Ø240 mm, 2 dugattyús féknyereg
ABS
Bosch kapcsolható
Színek, kiadások
SZÍN
Riviera Green
Bormio Ice
Sunrise Red
Garancia
2 év a motorra – 3 év / 50 000 km (31 000 mérföld) az akkumulátorra*

Az adatlap csak tájékoztató jellgű.
Az Energica Motor Company fenntartja a jogot az alkatrészek cseréjére vagy megváltoztatására.
A fejlesztés alatt álló műszaki jellemzők a jármű megvásárlása után további költségek nélkül változhatnak, illetve implementálhatók.

*A motorkerékpár első regisztrációjának napjától kezdődően számítandó a garancia.

**A feltüntetett árak bruttó Forintos árak, melyek tartalmazzák a magyarországi forgalomba helyezés költségeit.