Energica Eva Ribelle

A világ egyetlen elektromos hyper-naked motorkerékpárja

Részletek

Jellemzők

Technikai adatok

Csatlakozz az E-revulúcióhoz: nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték, nagyobb hatótáv mégis kevesebb súly

Egy hyper-naked a gyorsulás forradalmasításához. Nagyvilág motorosai, ébredjetek!

Az Energica EVA Ribelle az Energica EGO+ naked változata, ugyanazzal a nyomatékkal, teljesítménnyel, gyorsulással és hatótávolsággal; az egyetlen lényeges különbség a vezetési pozíció és a végsebesség.

Ha egy igazi elektromos hyper-naked, agresszív városi motora, vagy egy határozott, mégis egyenes lovaglópozícióra vágysz a kényelmetlen pályanapi póz helyett, akkor válaszd az EVA Ribelle-t. Ráadásul testvéréhez, az EsseEsse9+-hoz hasonlóan az EVA Ribelle is könnyedén átalakítható egy hosszú utazásokra alkalmas motorkerékpárrá az oldaltáskák, a szélvédő és a tanktáska egyszerű felszerelésével. 2022-ben újdonságként kínáljuk az EVA Ribelle-t Tricolore burkolattal és karosszériával.

Az Energica EVA Ribelle ugyanazzal a lineáris 215 Nm-es (159 lb-ft) nyomatékkal rendelkezik, mint az EGO+, ugyanaz a 21,5 kWh-s, nagy hatótávolságú lítium-ion akkumulátor, akár 420 km-es (261 mérföld) városi hatótávval, ugyanazzal a felfüggesztéssel és teljesítménnyel. Mindez nem lenne elég? Akkor választhatod az „RS-verziót” a még jobb gyorsulás érdekében.

Hogy még a legbizonytalanabb IC-szkeptikusokat is meggyőzzük, most bevezettünk egy új EMCE motort és invertert – tovább csökkentve a tömeget, miközben 126 kW (169 LE) csúcsteljesítményre, és akár 198 km-es (123 mérföld) autópályás hatótávra képes. Természetesen egyenáramú gyorstöltéssel. Az EMCE motor alapfelszereltség az EVA Ribelle mindkét változatához.

A világ egyetlen elektromos hyper-naked motorja amely forradalmasítja a gyorsulás fogalmát

Teljesítmény, megbízhatóság és biztonság: ezek azok az erősségek, amelyeket a nemzetközi versenyzés terén szerzett széleskörű tapasztalatunk tesz lehetővé. Ezen tapasztalatunk pedig immár az EVA Ribelle-ben az utcára is kiszabadult. Élvezd ugyanazt az erőt, nyomatékot és hatótávot mint az Energica Ego-val.

Speciális változatok

ENERGICA EVA RIBELLE TRICOLORE

Elegáns, mégis erőteljes 2022-es újdonság. A Ribelle Tricolore tisztelgés Olaszország előtt. Több évszázados briliáns mérnöki munka és versenyszellem eredménye Energica stílusban megjelenítve. Minden részlet kidolgozása igazi megszállottságot mutat: a MY2022 színvilágától és modern felirataitól kezdve a finom matricákig a burkolatokon, sőt a felnikeken is. Elektromos motorkerékpár még soha nem mutatott ilyen klasszikus, mégis futurisztikus szépséget.

Az Eva Ribelle Tricolore is ugyanazokat az Energica értékeket testesíti meg.  Nevezetesen a legújabb elektromos technológiát, a fenntarthatóságot és az olasz gyártási precizitást. Az Energica Eva Ribelle Tricolore alapfelszereltségű EMCE motorja ijesztő gyorsulást biztosít 0-ról 100 km/h-ra 2,6 másodperc alatt. A maximális sebesség pedig 200 km/h. A 21,5 kWh-s akkumulátornak köszönhetően az Eva Ribelle, mint minden Energica motorkerékpár, a leghosszabb hatótávot biztosítja az elektromos motorkerékpárok között.

ENERGICA EVA RS

Közkívánatra az Energica Motor Company az RS-verziót is felvette új termékpalettájára, amely már 2021 februárjától elérhető az elektromos motorozás szerelemesinek számára.

Az RS-verzió átdolgozott hajtáslánccal és VCU-szoftverrel rendelkezik, így a 0-100 km/h-ra (0-60 mph) történő gyorsulás még gyorsabb lett. Az új EMCE motor és inverter pedig 260 kg-ra (573 fontra) könnyítette az EVA Ribelle-t, miközben 145 LE-ről 169 LE-re emelkedett a csúcsteljesítmény. Ezen felül a hatótáv 10%-al nőtt, és a karbantartások közötti idő három-négyszeresére nőtt.

Az Eva Ribelle RS verzióban a VCU új paraméterezést valósít meg, amely lehetővé tette a jobb gyorsulást 0-100 km/h – 0-60 mp/h-ra. Ez több mint kéttizedmásodperccel csökkent ami 2,6 mp.

Ennek a többletteljesítménynek a kezelésére a meglévő hajtóláncot Regina 15/44 525 O-gyűrűs láncra cserélték. Az RS matricák az alsó burkolaton jelennek meg.

Energica Eva Ribelle

  • 850Erő: 126 kW
  • Nyomaték: 215 Nm
  • Max. sebesség: 200km/h
  • Gyorsulás: 0-100 km/h – 2,8mp
  • Hatótáv: 420 km

Ár: 12.850.000 HUF**

Energica Eva Ribelle RS

  • Erő: 126 kW
  • Nyomaték: 215 Nm
  • Max. sebesség: 200km/h
  • Gyorsulás: 0-100 km/h – 2,6mp
  • Hatótáv: 420 km

Ár: 13.400.000 HUF**

Technikai adatok

Méretek
Magasság
1152 mm / 45,35″ (tükrök nélkül)
Ülésmagasság
790 mm / 31,1″
Szélesség
870 mm / 34,25”
Hossz
2140 mm / 84,2”
Tengelytáv
1465 mm / 57,7”
Súly
260 kg (573 font)
EMCE Motor
Az Energica bemutatja az új EMCE motort és invertert, amely jelentős előrelépés a motorkerékpárok elektromos meghajtásában. Az EMCE egy teljesen új HSM motor és inverter, amelyet az Energica és a Mavel közösen fejlesztett ki.
A motor és az inverter egy folyadékhűtési rendszeren osztozik, ami egyszerűbb és hatékonyabb kialakítást eredményez, kisebb mérettel és nagyobb hőhatékonysággal. A motorosok értékelni fogják az előnyöket: könnyebb súly és alacsonyabb súlypont a fokozott mozgékonyság érdekében; magasabb csúcsteljesítmény; megnövelt hatótáv, különösen nagyobb sebességnél; és lényegesen csökkentett karbantartási intervallumok.
Típus
HSM (hibrid szinkronmotor) folyadékhűtéses, 3 fázisú – 300 V – 12 000 ford./perc adaptív vezérlő inverterrel
Adaptív vezérlés
Mivel a motort és az invertert párhuzamosan fejlesztették ki, az inverter adaptív vezérlést biztosít.
Ez azt jelenti, hogy képes kiválasztani a megfelelő szabályozási paramétereket, mivel azok változnak: a jármű által igényelt nyomaték, a motor fordulatszáma, a rendszer üzemmódja, a hőmérséklet és egyéb tényezők, amelyek meghatározzák a hajtáslánc működési állapotát. Az adaptív vezérlés biztosítja, hogy az inverter mindig a lehető leghatékonyabban tudja működtetni a rendszert, miközben kiterjeszti magának a rendszernek a működési korlátait.
Súly
A motor és az inverter 10 kg-mal könnyebb, mint a korábbi kialakításunk, annak ellenére, hogy jobb hőhatékonyságot és nagyobb teljesítményt biztosítanak, így az EVA Ribelle tömege 260 kg-ra (573 font) csökken. A motorkerékpár kezelhetősége jobb, mivel a kisebb méret alacsonyabb súlypontot is biztosít.
Erő
A motor által leadott folyamatos teljesítmény enyhén 147 LE/110 kW-ra nő, a csúcsteljesítmény azonban 169 LE/126 kW-ra emelkedik. Az RS-verzió továbbfejlesztett gyorsulásával kombinálva minden elektromos motorkerékpár közül messze a legjobb teljesítményt érheti el.
Karbantartás
Motorkerékpárjaink már most is jóval kevesebb karbantartást igényelnek, mint az IC kerékpároké, de eddig 10 000 km-enként váltó/motorolaj cserére volt szükség. Mostantól nem! A sebességváltó-olajat ma már csak 30 000 km-enként, a motor/inverter hűtőfolyadékát pedig 45 000 km-enként szükséges cserélni.
Hatótáv
A súlycsökkentés minden sebességnél előny, de az igazi előny a megnövekedett hatótáv nagyobb országúti sebességnél a nagyobb hatékonyságnak köszönhetően, ami alacsonyabb üzemi hőmérsékletet eredményez az új ECME motornak hála. Alacsonyabb sebességnél a hatótáv 5%-ról 10%-ra nő a vezetési stílustól függően. Remek hír a kilométereket falók számára.
Mi a MAVEL?
Az Energica azért választotta a Mavelt, hogy együttműködjön az új EMCE motor és inverter műszaki tervezésében. Ugyanis ennek a neves olasz cégnek rengeteg tapasztalata van a különböző méretű és alkalmazású elektromos hajtásláncok létrehozásában és gyártásában. Érdekesség, hogy a Mavel székhelye egy régi vízerőműben található a zord Valle D’Aosta-ban, a svájci-olasz Alpok közelében, mindössze három órára Modenától északra, és a közelükben mindenütt lenyűgöző motoros utak találhatók.
Elektronika
Műszerfal
Cobo, 4,3” WQYGA 480×272 TFT színes kijelző, integrált GPS-vevő és Bluetooth kommunikáció 16,7 millió színben; 9 Figyelmeztető lámpák; 6 + 6 áramfogyasztási lámpa; Környezeti fényérzékelő; Valós idejű óra; GPS 10Hz. Lehetőség a legközelebbi töltőállomások megtekintésére, ha csatlakozik a MYEnergica alkalmazáshoz.
Gépjármú vezérlőegység
Egy többtérképes adaptív energia- és energiagazdálkodási algoritmust megvalósító járművezérlő egység kezeli a motort. Folyamatosan figyeli az akkumulátorokat, még kikapcsolt állásában is.
Az RS-verzió egy dedikált feltérképezést és paraméterezést valósít meg, hogy kiemelje a versenyzés világában kifejlesztett Energica nagy teljesítményű és izgalmas természetét.
Kipörgésgátló
Hat szinttel rendelkező kiprögésgátló kombinálva a meglévő eABS-sel és a Bosch ABS-sel
Tempomat
Kifinomult tempomatrendszer, amely elektronikus féket használ a sebesség fenntartására és a fékezési energia növelésére
Teljesítmény
Max. sebesség
Korlátozva 125 mph (200 km/h) sebességre
Gyorsulás
EVA Ribelle RS verzió 0-100 km/h (0-60 mph): 2,6 mp
EVA Ribelle 0-100 km/h (0-60 mph): 2,8 mp
Nyomaték
215 Nm / 159 lb-ft
Erő
Csúcs 126 kW – 171 LE
Tartós 110 kW – 149 LE
Súly
260 kg (573 font)
Hatótáv
Város: 420 km (261 mérföld) – Kombinált: 246 km (153 mérföld) – Városon kívüli: 198 km (123 mérföld)
Az új EMCE Motor további 5–10%-os hatótávolságot biztosít a vezetési stílusnak megfelelően a motor kialakításának a kisebb tömegnek és a nagyobb termikus hatásfoknak köszönhetően.
Az összes hatótávolságú tesztet valós körülmények között, tényleges útfelületeken végezték el.
Motorozási módok
4 vezetési mód: városi, öko, eső, sport
4 újratöltési térkép: alacsony, közepes, magas, kikapcsolva
Parkolássegéd
oda-vissza (alacsony sebességgel)
Akkumulátor
Kapacitás
Max. 21,5 kWh / Névleges 18,9 kWh – lítium polimer
Élettartam
1200 ciklus 80% kapacitás mellett (100% DOD)
Újratöltés
Gyorstöltés DCFC Level 3 Mode 4: 400 km/h o 6,7 km/min (248 miles/h o 4 miles/min)
Lassú töltés Level 2 Mode 2 or 3: 63,5 km/h (39,5 miles/h)
Akkumulátor töltő
Fedélzeti, [110-220]V [50-60]Hz, 3 kW. Megfelel a SAE J1772 és IEC 62196-2 szabványoknak, pilotjellel a töltőállomás interfészéhez
LPR funkció
Long Period Rest: lehetővé teszi az akkumulátorok karbantartását és automatikus kiegyensúlyozását, ha hosszú ideig nem használják
Töltés megszakítás
A jármű úgy konfigurálható, hogy egy bizonyos szinten autonóm módon leállítsa a töltést. A felhasználó a műszerfalon keresztül konfigurálhatja ezt a funkciót
Alkatrészek
ELSŐ ÉS HÁTSÓ KERÉK
Öntött alu: első 3.5” x 17” / hátsó 5.5” x 17”
GUMIK
Pirelli Diablo Rosso III – elöl 120/70 ZR17 / hátul 180/55 ZR17
VÁZ
Acél váz
VÁLTÓKAR
Öntött alu
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS
Marzocchi Ø43 mm, állítható visszapattanás és nyomáscsillapítás, rugóelőfeszítés
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS
Bitubo hátsó Mono lengéscsillapító állítható visszapattanó, rugó előfeszítés
LÁNC
EVA Ribelle: Regina, (16/44) 525 O-gyűrűs lánc
EVA Ribelle RS: Verzió Regina, (15/44) 525 O-gyűrűs lánc
ELSŐ FÉK
Brembo, dupla lebegő tárcsák, Ø330 mm, 4 dugattyús radiális féknyereg
HÁTSÓ FÉK
Brembo, egytárcsás, Ø240 mm, 2 dugattyús féknyereg
ABS
Bosch kapcsolható
Színek, kiadások
SZÍN
Rosso Corsa
Stealth Grey
Tricolore
Garancia
2 év a motorra – 3 év / 50 000 km (31 000 mérföld) az akkumulátorra*

Az adatlap csak tájékoztató jellgű.
Az Energica Motor Company fenntartja a jogot az alkatrészek cseréjére vagy megváltoztatására.
A fejlesztés alatt álló műszaki jellemzők a jármű megvásárlása után további költségek nélkül változhatnak, illetve implementálhatók.

*A motorkerékpár első regisztrációjának napjától kezdődően számítandó a garancia.

**A feltüntetett árak bruttó Forintos árak, melyek tartalmazzák a magyarországi forgalomba helyezés költségeit.