Energica Eva Ribelle
A világ egyetlen elektromos hyper-naked motorkerékpárja
Részletek
Jellemzők
Technikai adatok
Csatlakozz az E-revulúcióhoz: nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték, nagyobb hatótáv mégis kevesebb súly
Egy hyper-naked a gyorsulás forradalmasításához. Nagyvilág motorosai, ébredjetek!
Az Energica EVA Ribelle az Energica EGO+ naked változata, ugyanazzal a nyomatékkal, teljesítménnyel, gyorsulással és hatótávolsággal; az egyetlen lényeges különbség a vezetési pozíció és a végsebesség.
Ha egy igazi elektromos hyper-naked, agresszív városi motora, vagy egy határozott, mégis egyenes lovaglópozícióra vágysz a kényelmetlen pályanapi póz helyett, akkor válaszd az EVA Ribelle-t. Ráadásul testvéréhez, az EsseEsse9+-hoz hasonlóan az EVA Ribelle is könnyedén átalakítható egy hosszú utazásokra alkalmas motorkerékpárrá az oldaltáskák, a szélvédő és a tanktáska egyszerű felszerelésével. 2022-ben újdonságként kínáljuk az EVA Ribelle-t Tricolore burkolattal és karosszériával.
Az Energica EVA Ribelle ugyanazzal a lineáris 215 Nm-es (159 lb-ft) nyomatékkal rendelkezik, mint az EGO+, ugyanaz a 21,5 kWh-s, nagy hatótávolságú lítium-ion akkumulátor, akár 420 km-es (261 mérföld) városi hatótávval, ugyanazzal a felfüggesztéssel és teljesítménnyel. Mindez nem lenne elég? Akkor választhatod az „RS-verziót” a még jobb gyorsulás érdekében.
Hogy még a legbizonytalanabb IC-szkeptikusokat is meggyőzzük, most bevezettünk egy új EMCE motort és invertert – tovább csökkentve a tömeget, miközben 126 kW (169 LE) csúcsteljesítményre, és akár 198 km-es (123 mérföld) autópályás hatótávra képes. Természetesen egyenáramú gyorstöltéssel. Az EMCE motor alapfelszereltség az EVA Ribelle mindkét változatához.
A világ egyetlen elektromos hyper-naked motorja amely forradalmasítja a gyorsulás fogalmát
Teljesítmény, megbízhatóság és biztonság: ezek azok az erősségek, amelyeket a nemzetközi versenyzés terén szerzett széleskörű tapasztalatunk tesz lehetővé. Ezen tapasztalatunk pedig immár az EVA Ribelle-ben az utcára is kiszabadult. Élvezd ugyanazt az erőt, nyomatékot és hatótávot mint az Energica Ego-val.
Speciális változatok
ENERGICA EVA RIBELLE TRICOLORE
Elegáns, mégis erőteljes 2022-es újdonság. A Ribelle Tricolore tisztelgés Olaszország előtt. Több évszázados briliáns mérnöki munka és versenyszellem eredménye Energica stílusban megjelenítve. Minden részlet kidolgozása igazi megszállottságot mutat: a MY2022 színvilágától és modern felirataitól kezdve a finom matricákig a burkolatokon, sőt a felnikeken is. Elektromos motorkerékpár még soha nem mutatott ilyen klasszikus, mégis futurisztikus szépséget.
Az Eva Ribelle Tricolore is ugyanazokat az Energica értékeket testesíti meg. Nevezetesen a legújabb elektromos technológiát, a fenntarthatóságot és az olasz gyártási precizitást. Az Energica Eva Ribelle Tricolore alapfelszereltségű EMCE motorja ijesztő gyorsulást biztosít 0-ról 100 km/h-ra 2,6 másodperc alatt. A maximális sebesség pedig 200 km/h. A 21,5 kWh-s akkumulátornak köszönhetően az Eva Ribelle, mint minden Energica motorkerékpár, a leghosszabb hatótávot biztosítja az elektromos motorkerékpárok között.
ENERGICA EVA RS
Közkívánatra az Energica Motor Company az RS-verziót is felvette új termékpalettájára, amely már 2021 februárjától elérhető az elektromos motorozás szerelemesinek számára.
Az RS-verzió átdolgozott hajtáslánccal és VCU-szoftverrel rendelkezik, így a 0-100 km/h-ra (0-60 mph) történő gyorsulás még gyorsabb lett. Az új EMCE motor és inverter pedig 260 kg-ra (573 fontra) könnyítette az EVA Ribelle-t, miközben 145 LE-ről 169 LE-re emelkedett a csúcsteljesítmény. Ezen felül a hatótáv 10%-al nőtt, és a karbantartások közötti idő három-négyszeresére nőtt.
Az Eva Ribelle RS verzióban a VCU új paraméterezést valósít meg, amely lehetővé tette a jobb gyorsulást 0-100 km/h – 0-60 mp/h-ra. Ez több mint kéttizedmásodperccel csökkent ami 2,6 mp.
Ennek a többletteljesítménynek a kezelésére a meglévő hajtóláncot Regina 15/44 525 O-gyűrűs láncra cserélték. Az RS matricák az alsó burkolaton jelennek meg.

Energica Eva Ribelle
- 850Erő: 126 kW
- Nyomaték: 215 Nm
- Max. sebesség: 200km/h
- Gyorsulás: 0-100 km/h – 2,8mp
- Hatótáv: 420 km
Ár: 12.850.000 HUF**

Energica Eva Ribelle RS
- Erő: 126 kW
- Nyomaték: 215 Nm
- Max. sebesség: 200km/h
- Gyorsulás: 0-100 km/h – 2,6mp
- Hatótáv: 420 km
Ár: 13.400.000 HUF**
Technikai adatok
Méretek
- Magasság
- 1152 mm / 45,35″ (tükrök nélkül)
- Ülésmagasság
- 790 mm / 31,1″
- Szélesség
- 870 mm / 34,25”
- Hossz
- 2140 mm / 84,2”
- Tengelytáv
- 1465 mm / 57,7”
- Súly
- 260 kg (573 font)
EMCE Motor
- Az Energica bemutatja az új EMCE motort és invertert, amely jelentős előrelépés a motorkerékpárok elektromos meghajtásában. Az EMCE egy teljesen új HSM motor és inverter, amelyet az Energica és a Mavel közösen fejlesztett ki.
- A motor és az inverter egy folyadékhűtési rendszeren osztozik, ami egyszerűbb és hatékonyabb kialakítást eredményez, kisebb mérettel és nagyobb hőhatékonysággal. A motorosok értékelni fogják az előnyöket: könnyebb súly és alacsonyabb súlypont a fokozott mozgékonyság érdekében; magasabb csúcsteljesítmény; megnövelt hatótáv, különösen nagyobb sebességnél; és lényegesen csökkentett karbantartási intervallumok.
- Típus
- HSM (hibrid szinkronmotor) folyadékhűtéses, 3 fázisú – 300 V – 12 000 ford./perc adaptív vezérlő inverterrel
- Adaptív vezérlés
- Mivel a motort és az invertert párhuzamosan fejlesztették ki, az inverter adaptív vezérlést biztosít.
Ez azt jelenti, hogy képes kiválasztani a megfelelő szabályozási paramétereket, mivel azok változnak: a jármű által igényelt nyomaték, a motor fordulatszáma, a rendszer üzemmódja, a hőmérséklet és egyéb tényezők, amelyek meghatározzák a hajtáslánc működési állapotát. Az adaptív vezérlés biztosítja, hogy az inverter mindig a lehető leghatékonyabban tudja működtetni a rendszert, miközben kiterjeszti magának a rendszernek a működési korlátait. - Súly
- A motor és az inverter 10 kg-mal könnyebb, mint a korábbi kialakításunk, annak ellenére, hogy jobb hőhatékonyságot és nagyobb teljesítményt biztosítanak, így az EVA Ribelle tömege 260 kg-ra (573 font) csökken. A motorkerékpár kezelhetősége jobb, mivel a kisebb méret alacsonyabb súlypontot is biztosít.
- Erő
- A motor által leadott folyamatos teljesítmény enyhén 147 LE/110 kW-ra nő, a csúcsteljesítmény azonban 169 LE/126 kW-ra emelkedik. Az RS-verzió továbbfejlesztett gyorsulásával kombinálva minden elektromos motorkerékpár közül messze a legjobb teljesítményt érheti el.
- Karbantartás
- Motorkerékpárjaink már most is jóval kevesebb karbantartást igényelnek, mint az IC kerékpároké, de eddig 10 000 km-enként váltó/motorolaj cserére volt szükség. Mostantól nem! A sebességváltó-olajat ma már csak 30 000 km-enként, a motor/inverter hűtőfolyadékát pedig 45 000 km-enként szükséges cserélni.
- Hatótáv
- A súlycsökkentés minden sebességnél előny, de az igazi előny a megnövekedett hatótáv nagyobb országúti sebességnél a nagyobb hatékonyságnak köszönhetően, ami alacsonyabb üzemi hőmérsékletet eredményez az új ECME motornak hála. Alacsonyabb sebességnél a hatótáv 5%-ról 10%-ra nő a vezetési stílustól függően. Remek hír a kilométereket falók számára.
- Mi a MAVEL?
- Az Energica azért választotta a Mavelt, hogy együttműködjön az új EMCE motor és inverter műszaki tervezésében. Ugyanis ennek a neves olasz cégnek rengeteg tapasztalata van a különböző méretű és alkalmazású elektromos hajtásláncok létrehozásában és gyártásában. Érdekesség, hogy a Mavel székhelye egy régi vízerőműben található a zord Valle D’Aosta-ban, a svájci-olasz Alpok közelében, mindössze három órára Modenától északra, és a közelükben mindenütt lenyűgöző motoros utak találhatók.
Elektronika
- Műszerfal
- Cobo, 4,3” WQYGA 480×272 TFT színes kijelző, integrált GPS-vevő és Bluetooth kommunikáció 16,7 millió színben; 9 Figyelmeztető lámpák; 6 + 6 áramfogyasztási lámpa; Környezeti fényérzékelő; Valós idejű óra; GPS 10Hz. Lehetőség a legközelebbi töltőállomások megtekintésére, ha csatlakozik a MYEnergica alkalmazáshoz.
- Gépjármú vezérlőegység
- Egy többtérképes adaptív energia- és energiagazdálkodási algoritmust megvalósító járművezérlő egység kezeli a motort. Folyamatosan figyeli az akkumulátorokat, még kikapcsolt állásában is.
Az RS-verzió egy dedikált feltérképezést és paraméterezést valósít meg, hogy kiemelje a versenyzés világában kifejlesztett Energica nagy teljesítményű és izgalmas természetét. - Kipörgésgátló
- Hat szinttel rendelkező kiprögésgátló kombinálva a meglévő eABS-sel és a Bosch ABS-sel
- Tempomat
- Kifinomult tempomatrendszer, amely elektronikus féket használ a sebesség fenntartására és a fékezési energia növelésére
Teljesítmény
- Max. sebesség
- Korlátozva 125 mph (200 km/h) sebességre
- Gyorsulás
- EVA Ribelle RS verzió 0-100 km/h (0-60 mph): 2,6 mp
- EVA Ribelle 0-100 km/h (0-60 mph): 2,8 mp
- Nyomaték
- 215 Nm / 159 lb-ft
- Erő
- Csúcs 126 kW – 171 LE
- Tartós 110 kW – 149 LE
- Súly
- 260 kg (573 font)
- Hatótáv
- Város: 420 km (261 mérföld) – Kombinált: 246 km (153 mérföld) – Városon kívüli: 198 km (123 mérföld)
- Az új EMCE Motor további 5–10%-os hatótávolságot biztosít a vezetési stílusnak megfelelően a motor kialakításának a kisebb tömegnek és a nagyobb termikus hatásfoknak köszönhetően.
Az összes hatótávolságú tesztet valós körülmények között, tényleges útfelületeken végezték el. - Motorozási módok
- 4 vezetési mód: városi, öko, eső, sport
- 4 újratöltési térkép: alacsony, közepes, magas, kikapcsolva
- Parkolássegéd
- oda-vissza (alacsony sebességgel)
Akkumulátor
- Kapacitás
- Max. 21,5 kWh / Névleges 18,9 kWh – lítium polimer
- Élettartam
- 1200 ciklus 80% kapacitás mellett (100% DOD)
- Újratöltés
- Gyorstöltés DCFC Level 3 Mode 4: 400 km/h o 6,7 km/min (248 miles/h o 4 miles/min)
- Lassú töltés Level 2 Mode 2 or 3: 63,5 km/h (39,5 miles/h)
- Akkumulátor töltő
- Fedélzeti, [110-220]V [50-60]Hz, 3 kW. Megfelel a SAE J1772 és IEC 62196-2 szabványoknak, pilotjellel a töltőállomás interfészéhez
- LPR funkció
- Long Period Rest: lehetővé teszi az akkumulátorok karbantartását és automatikus kiegyensúlyozását, ha hosszú ideig nem használják
- Töltés megszakítás
- A jármű úgy konfigurálható, hogy egy bizonyos szinten autonóm módon leállítsa a töltést. A felhasználó a műszerfalon keresztül konfigurálhatja ezt a funkciót
Alkatrészek
- ELSŐ ÉS HÁTSÓ KERÉK
- Öntött alu: első 3.5” x 17” / hátsó 5.5” x 17”
- GUMIK
- Pirelli Diablo Rosso III – elöl 120/70 ZR17 / hátul 180/55 ZR17
- VÁZ
- Acél váz
- VÁLTÓKAR
- Öntött alu
- ELSŐ FELFÜGGESZTÉS
- Marzocchi Ø43 mm, állítható visszapattanás és nyomáscsillapítás, rugóelőfeszítés
- HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS
- Bitubo hátsó Mono lengéscsillapító állítható visszapattanó, rugó előfeszítés
- LÁNC
- EVA Ribelle: Regina, (16/44) 525 O-gyűrűs lánc
- EVA Ribelle RS: Verzió Regina, (15/44) 525 O-gyűrűs lánc
- ELSŐ FÉK
- Brembo, dupla lebegő tárcsák, Ø330 mm, 4 dugattyús radiális féknyereg
- HÁTSÓ FÉK
- Brembo, egytárcsás, Ø240 mm, 2 dugattyús féknyereg
- ABS
- Bosch kapcsolható
Színek, kiadások
- SZÍN
- Rosso Corsa
- Stealth Grey
- Tricolore
Garancia
- 2 év a motorra – 3 év / 50 000 km (31 000 mérföld) az akkumulátorra*
Az adatlap csak tájékoztató jellgű.
Az Energica Motor Company fenntartja a jogot az alkatrészek cseréjére vagy megváltoztatására.
A fejlesztés alatt álló műszaki jellemzők a jármű megvásárlása után további költségek nélkül változhatnak, illetve implementálhatók.
*A motorkerékpár első regisztrációjának napjától kezdődően számítandó a garancia.
**A feltüntetett árak bruttó Forintos árak, melyek tartalmazzák a magyarországi forgalomba helyezés költségeit.




